رفع گرفتگی توالت

آموزش رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی

در این مطلب ما به آموزش رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی می پردازیم. گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی معمولاً در ناحیه سیفون یا لوله اتفاق می‌افتد. اگرچه دلایل انسداد ممکن است متفاوت باشد، اما می‌تواند شامل تجمع مو، باقی‌مانده دستمال کاغذی یا صابون و رسوب آب در لوله‌های حمام و توالت باشد. برای رفع این مشکل، چند روش ساده و سریع برای رفع گرفتگی توالت‌های ایرانی و خارجی را بررسی می‌کنیم. بااین‌حال، اگر هیچ‌یک از این روش‌ها مؤثر نبود، می‌توانید از متخصصین مجموعه تخلیه چاه بگیرید. برای جزئیات بیشتر درباره، آموزش رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی با ما همراه باشید.

علل رایج گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی چیست؟

انسداد توالت می‌تواند به دلیل عوامل مختلف ناگهانی و تدریجی رخ دهد. موارد زیر برخی از شایع‌ترین علل گرفتگی هستند:

  • انسداد ناشی از مدفوع (احتمالاً شایع‌ترین علت)
  • انسداد ناشی از دستمال‌کاغذی، پوشک و نوار بهداشتی
  • صابون به‌طور تصادفی در توالت افتاده و باعث انسداد می‌شود.
  • اشیایی مانند تلفن همراه که به‌طور تصادفی وارد سیفون می‌شوند و توالت را مسدود می‌کنند.
  • تنگ شدن خط لوله به دلیل تجمع رسوبات سنگین در طول زمان
  • انسداد ناشی از پارچه
  • انسداد ناشی از مو

باکمی احتیاط می‌توانید از گرفتگی توالت جلوگیری کنید. یک نکته ساده این است که از انداختن دستمال‌کاغذی به داخل توالت اجتناب کنید. اگرچه برخی ممکن است تصور کنند که دستمال‌های کاغذی برای ایجاد انسداد بسیار ظریف و نازک هستند، اما همچنان می‌توانند باعث گرفتگی شوند.

 

رفع گرفتگی توالت

 

همچنین بخوانید: چاه بازکنی

 

برخی از راهکارهای رفع گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی

در اینجا چند راه حل برای باز کردن گرفتگی توالت آورده شده است. تمامی این روش ‌ها مفید و کاربردی هستند. که می‌توانید به کمک آن‌ها گرفتگی توالت خود را بازکنید:

  • استفاده از پمپ دستی

پمپ‌ های دستی که در بازار و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی یافت می‌شود در رفع گرفتگی توالت‌ها مؤثر است. برای شروع، قسمت پلاستیکی پمپ را زیرآب گرم بگذارید تا نرم شود. سپس، آب گرم را روشن کرده و مقداری را در فاضلاب توالت بریزید. سپس پمپ را در کاسه توالت قرار دهید و آن را روی خروجی قرار دهید. برای ایجاد آب‌بندی و جلوگیری از ورود هوا به زیر قسمت پلاستیکی پمپ، مطمئن شوید که آب کاسه توالت به بالای پمپ می‌رسد. اکنون پمپ را بارها فشار دهید تا عمل پمپاژ آغاز شود. پس از چند بار پمپاژ، متوجه باز شدن فاضلاب توالت و پایین آمدن فاضلاب موجود خواهید شد.

  • استفاده از قلاب

برای پاک کردن گرفتگی توالت به یک سیخ نیاز دارید. انتهای آن را به شکل قلاب درآورید، سپس آن را با یکپارچه محکم بپیچید. انتهای پوشیده شده با پارچه را وارد لوله فاضلاب کرده و آن را در جهات مختلف در امتداد دیواره لوله حرکت دهید. اطمینان حاصل کنید که پارچه به‌طور محکم به سیم چسبیده است تا از جدا شدن و گیرکردن آن در لوله جلوگیری شود. باسیم به‌آرامی روی لوله ضربه بزنید. پس‌ از آن، آب با فشار بالا را از شیر آب بمالید یا مخزن یا سیفون را بشویید تا انسداد توالت را از بین ببرید.

  • رفع گرفتگی فاضلاب توالت فرنگی با استفاده از سلفون

درب توالت را بردارید و چند ورق سلفون روی آن بپوشانید. اطمینان حاصل کنید که سطح کاسه توالت را محکم بپوشانید و منافذ را ببندید تا از عبور هوا جلوگیری شود. حالا آب را روشن کنید تا به داخل توالت برود. همان‌طور که آب ظرف را پر می‌کند، متوجه خواهید شد که سلفون شروع به متورم شدن می‌کند. با ترکیب نیروی آب و فشار هوا، درنهایت می‌بینید که گرفتگی توالت پاک می‌شود و به شما امکان می‌دهد دوباره از آن استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری است که این روش فقط برای انواع خاصی از توالت ‌ها قابل‌استفاده است.

  • فنر لوله‌بازکنی

جالب است بدانید، برای رفع گرفتگی لوله‌های توالت و فاضلاب می‌توان از لوله‌بازکنی استفاده کرد. اگر توالت شما توسط مو، نوار بهداشتی یا موارد مشابه مسدود شده است، باید آن‌ها را از لوله توالت خارج کنید یا با استفاده از فنرهای مخصوص به سمت فاضلاب فشار دهید.

 

رفع گرفتگی توالت

 

بخوانید: حفاری چاه فاضلاب

 

سخن پایانی

در این مطلب ما به آموزش رفع گرفتگی توالت فرنگی و ایرانی پرداختیم. برخورد با گرفتگی توالت‌ها می‌تواند برای هر خانواده‌ای کاملاً ناخوشایند باشد و رسیدگی فوری به این موضوع بسیار مهم است. خوشبختانه راه‌های متعددی برای رفع گرفتگی توالت وجود دارد و برخی از این فن‌ها را می‌توان بدون نیاز به ابزار تخصصی انجام داد. بااین‌حال، مهم است که هنگام استفاده از این روش‌ها احتیاط کنید تا از متحمل شدن هزینه های اضافی برای تعمیرات جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button