لوله باز کنی با تلمبه دستی

لوله بازکنی با تلمبه دستی

در این مقاله درباره ی لوله بازکنی با تلمبه دستی با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. لوله‌های فاضلاب در خانه‌ها ممکن است به دلایل مختلف مسدود شوند و دانستن روش مناسب برای حل این مشکل بسیار مهم است.

به‌طورمعمول، گرفتگی در لوله‌های سینک  ظرف‌شویی آشپزخانه و حمام رخ می‌دهد. کارآمدترین و مطمئن‌ترین راه برای حل مشکل و رفع گرفتگی آن‌ها استفاده از تلمبه دستی است.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که،  این روش ممکن است برای همه انسدادها جواب ندهد و اگر گرفتگی لوله باقی بماند، باید به دنبال خدمات لوله‌ بازکنی باشید.

در نظر داشته باشید که شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی تخلیه چاه و چاه بازکنی نیر به سایت ما مراجعه نمایید.

لوله‌بازکن دستی چیست؟

تلمبه لوله‌ بازکن دستی که به عنوان تلمبه تخلیه توالت یا پمپ تخلیه دستی نیز شناخته می شود، یک وسیله پلاستیکی است که در اکثر خانه ها یافت می شود و برای رفع گرفتگی چاه ها استفاده می شود.

در طراحی و ساخت این ابزار از یک کاسه پلاستیکی و یک دسته متصل به آن بهره گرفته شده است و برای  رفع گرفتگی های ضعیف و سطحی مناسب می باشد.

برای استفاده از آن قسمت پلاستیکی لوله‌ بازکنی را روی دهانه لوله قرار دهید و دور لبه پلاستیکی لوله‌بازکن دستی مقداری پارافین بزنید و مقداری آب روی سینک بریزید. این باعث می شود لوله‌بازکن دستی بچسبد.

دسته لوله‌ بازکن را چند بار به سمت پایین فشار دهید تا هوای داخل تلمبه به سمت لوله حرکت کند و مواد زائد جابجا شود. لوله‌ بازکن دستی بهتر از لوله‌ بازکن شیمیایی برای گرفتگی سطح کار می کند.

روش استفاده از لوله بازکنی دستی

برای استفاده از لوله‌ بازکن تلمبه دستی، اطمینان از عدم ورود هوا به کاسه تلمبه در حین باز کردن لوله ضروری است. اگر هنگام باز کردن لوله هوا وارد کاسه تلمبه شود، نمی تواند خلاء ایجاد کند و تلاش شما را بی فایده می کند. برای افزایش راندمان لوله‌بازکن تلمبه دستی می توانید روی کاسه تلمبه موادی بمالید تا چسبندگی آن افزایش یابد.

ریختن آب در اطراف کاسه تلمبه دستی نیز می تواند به این کار کمک کند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که لوله‌ بازکن تلمبه دستی فقط برای گرفتگی های ضعیف و سطحی مناسب است. اگر به هر دلیلی نمی توانید چاه خانه خود را باز کنید می توانید با خدمات لوله‌ بازکنی موجود در تهران یا سایر مناطق تماس بگیرید. این خدمات می توانند شما را در نزدیکترین خدمات لوله‌ بازکنی یاری دهند.

روش استفاده از لوله باز کنی دستی

موارد استفاده از لوله باز کن دستی

تلمبه لوله‌ بازکن دستی برای رفع گرفتگی های رایج در منازل از جمله سینک، حمام، توالت و سایر قسمت های مشابه به شرط سطحی بودن انسداد مفید است.

هنگامی که چاه به شدت مسدود نشده باشد می توان از تلمبه دستی استفاده کرد. برای استفاده در حمام، توالت، سینک و سایر مناطق مشابه مناسب است. توجه به این نکته ضروری است که تلمبه دستی نباید با لوله‌بازکن های اسیدی یا محلول های لوله‌ بازکنی استفاده شود. 3 مورد از کاربرد تلمبه لوله‌ بازکن دستی در زیر توضیح داده شده است:

برای باز کردن گرفتگی لوله وان، درب حفره را بردارید، دو پیچ را باز کنید و رابط متصل به حفره را بالا بکشید و باز کنید. دهانه کاسه پلاستیکی لوله‌ بازکن را روی آن تراز کنید و با فشار دادن و فشار دادن پیستون به بالا و پایین،  لوله را باز کنید.

برای رفع گرفتگی کاسه توالت از یک تلمبه تخلیه دستی با کیفیت، بزرگ و سنگین با یک کاسه پلاستیکی توپی شکل که کاملا روی کاسه توالت قرار می گیرد، استفاده کنید. تمام فشار تلمبه چاه بازکن وارد چاه و گرفتگی آن می شود و چاه باز می شود. برای باز کردن گرفتگی کاسه توالت با تلمبه دستی استفاده از یک دستگاه بازکننده دستی با کیفیت بسیار مهم است.

از تلمبه دستی برای بازکردن سینک ظرفشویی نیز استفاده کنید. این روشی خوب برای رفع گرفتگی در سینک آشپزخانه ی شماست. با استفاده از سر گرد تلمبه به خوبی ورودی در لوله را گرفته و با مکشی خوب، تمامی ضایعاتی را که مانع لوله شده است را به داخل چاه بفرستید.

سخن پایانی

در پایان باید خاطر نشان کنیم  که لوله باز کن دستی روشی بسیار ایمن و کم خطر است. اما نکته مهم این است که هنگامی که از محلول لوله‌بازکن استفاده کرده باشید، به هیچ وجه بعد از آن از تلمبه دستی لوله باز کن استفاده نکنید و در اخر اگر مشکل لوله شما رفع نشد به دنبال متخصص برای لوله باز کردن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button