پمپ کفکش تخلیه چاه

در این مقاله درباره ی پمپ کفکش تخلیه چاه با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. برخی از افراد ساکن در مناطق حاصل خیز، به‌ویژه در بخش شمالی کشور، نسبت به تجمع آب در املاک مسکونی و آسیب‌های بالقوه درازمدت آن ابراز نگرانی می‌کنند. خوشبختانه راه‌حل کارآمد و مقرون‌به‌صرفه برای این موضوع ایجادشده است. این راه‌حل شامل استفاده از یک پمپ است که به‌عنوان پمپ کفکش شناخته می‌شود. پمپ کفکش در زیر سطح زیرزمین نصب می‌شود و مناطقی با رطوبت و آب بالا را هدف قرار می‌دهد. هنگامی‌که آب‌های آلوده و اضافی، از حد معینی فراتر رفت، از طریق یک شلنگ به بیرون از خانه پمپ می‌شود.

پمپ کفکش  تخلیه چاه فاضلاب | پمپ کفکش تخلیه چاه

پمپ کف کش که در بازار به پمپ لجن کش نیز معروف است، یک پمپ گریز از مرکز است که در صنایع مختلف به‌ویژه کشاورزی برای از بین بردن آب‌های آلوده استفاده می‌شود. هدف آن جداسازی املاح مانند لجن ته‌نشین شده، گل‌ولای، شن و مواد زائد کوچک از آب است. برای درک نحوه عملکرد پمپ شناور باید توجه داشت که این پمپ از موتورهای الکتریکی تشکیل‌شده است که انرژی لازم برای کارکرد پمپ را تأمین می‌کند. از طریق حرکت پمپ، آلاینده‌ها را می‌توان جابجا و بنابراین از آب جدا کرد.

درگذشته تخلیه پمپ آب، به فاضلاب بهداشتی در تأسیسات قدیمی مرسوم بود. بااین‌حال، اکنون ممکن است این عمل با قوانین لوله‌کشی یا آیین‌نامه‌های شهرداری مغایر تلقی شود، زیرا می‌تواند سیستم تصفیه فاضلاب شهر را تحت‌فشار قرار دهد. شهرداری‌ها از صاحبان خانه‌ها می‌خواهند که تخلیه پمپ را از سیستم فاضلاب بهداشتی جدا کنند و عدم انجام این کار ممکن است مشمول جریمه شود.

در صورت استفاده صحیح، این پمپ می‌ تواند در مناطق مستعد سیل زیرزمین با حذف مؤثر آب اضافی از زیرزمین بسیار مفید باشد. به طور کلی، یک پمپ کفکش برای هدایت آب به‌ دور از خانه به مکان مناسبی طراحی‌ شده است.

انواع پمپ  کفکش | پمپ کفکش تخلیه چاه

انواع مختلفی از پمپ‌های کف‌کشی بسته به کاربرد موردنظر آن‌ها وجود دارد. این پمپ‌ها را می‌توان به دودسته کفکش های تک فاز و کف کش های سه فاز دسته بندی کرد. روکش های تک فاز بیشتر به دو نوع زیر  تقسیم بندی می شوند:

فلوتر

ساده.

علاوه بر این، پمپ‌های کف را می‌توان بر اساس جنس بدنه آن‌ها، یعنی پلاستیک، آلومینیوم و چدن طبقه بندی کرد.

همانطور که قبلا ذکر شد این پمپ‌ها در دو حالت تک فاز و سه فاز تولید می شوند. پمپ‌های کف تک فاز دارای اندازه های خروجی 1، 1.4، 2 و 3 اینچ هستند، در حالی که پمپ‌های کف سه فاز دارای دهانه های خروجی به اندازه های 2، 3، 4 و 6 اینچ هستند.

پمپ‌های کفکش از اجزای مختلفی از جمله پروانه، موتور الکتریکی، محور، حلزون، مهر و موم مکانیکی، کابل و سایر لوازم جانبی تشکیل‌شده اند. مواد مورد استفاده برای ساخت این پمپ‌ها بسته به کاربرد موردنظر می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است شامل آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، چدن و ​​مواد پلیمری باشد. پروانه ها که نقش مهمی در عملکرد پمپاژ دارند، معمولاً از مواد با کیفیت بالا مانند فولاد، چدن، برنج، تکنوپلیمر یا نوریل (یک ماده پلاستیکی فشرده) ساخته می شوند.

نکات مهم در خرید پمپ کفکش

هنگام انتخاب پمپ کفکش، عوامل اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  • ارتفاع آب: ارتفاع آبی که برای پمپاژ نیاز دارید نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری شما دارد.
  • قطر خروجی لوله: قطر لوله خروجی بر حجم جریان آب تأثیر می گذارد. به طور معمول، قطر لوله خروجی این پمپ بین 1 تا 4 اینچ است.
  • نوع پروانه: نوع پروانه به کار رفته در پمپ می‌تواند بر توانایی پمپاژ آب آن تأثیر بگذارد.
  • مکانیسم شناور: پمپ ممکن است دارای یک سیستم شناور باشد که به‌عنوان سیستم شکن نیز شناخته می‌شود. این مکانیسم زمانی که سطح آب به یک نقطه پایین خاص می رسد پمپ را به طور خودکار خاموش می‌کند و با بالا رفتن سطح آب دوباره پمپ را فعال می‌کند.

سخن پایانی

هنگام نصب پمپ کفکش در داخل چاه، توصیه می‌شود از قرار دادن مستقیم آن در کف چاه خودداری شود. در عوض، قرار دادن یک سبد پلاستیکی در زیر آن می‌تواند از ورود ذرات موجود در کف چاه به پمپ آب جلوگیری کند. برای پمپ‌های کفکش، در نظر گرفتن حداکثر عمق غوطه وری بسیار مهم است. اگر پمپی کمتر از حداقل ارتفاع توصیه شده کار کند، برق بیش از حد مصرف می‌کند و در نهایت دچار اختلال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button