گرفتگی لوله ناودان پشت بام

دلایل گرفتگی لوله ناودان پشت بام

اگر قصد دارید درباره دلایل گرفتگی لوله ناودان پشت بام بیشتر بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید. یکی از اتفاقات رایجی که ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد، گرفتگی لوله ناودان پشت بام است. این اتفاق عموما در فصول پاییز و زمستان به دلیل افزایش شدت بارندگی ها رخ می دهد. به همین دلیل ممکن است آسیب های جدی تری را به لوله کشی شما و سازه وارد کند. به همین علت بهتر است در زمان دیدن نشانه هایی از گرفتگی لوله ناودان پشت بام، برای برطرف کردن هر چه سریع تر آن اقدام کنید تا با مشکلات وسیع تر روبرو نشوید.

همچنین بخوانید: تخلیه چاه

درباره لوله ناودان پشت بام

شاید ندانید ‌که لوله ناودان پشت بام کدام یک از قسمت های سازه شما می باشد. این لوله بخش مهمی از سیستم لوله کشی ساختمان محسوب می شود که وظیفه دارد تمامی آب موجود بر روی سطح پشت بام را جمع آوری کرده و به سمت فاضلاب هدایت کند. به همین علت در فصل هایی مانند پاییز و زمستان که میزان بارندگی شدت بیشتری پیدا می کند، اهمیت عملکرد این لوله بیشتر می شود.

در اصل کارکرد صحیح این لوله بیانگر سالم بودن سیستم لوله کشی ساختمان می باشد و باید به این نکته دقت داشته باشید. لوله پشت بام معمولا به چاهی متصل است که کف پشت بام قرار دارد. در بسیاری از ساختمان ها چاه موجود در کف پشت بام در قسمت های شیب دار قرار داده می شود. به همین دلیل برای جلوگیری از وارد شدن آلودگی ها و زباله های اضافه به داخل چاه، از یک مانع برای جلوگیری از آن ها استفاده می شود.

گرفتگی لوله ناودان پشت بام

نشانه های گرفتگی لوله ناودان پشت بام

یکی از مشکلات رایجی که عموما برای ساختمان های قدیمی تر رخ می دهد و ساکنین ساختمان با آن روبرو هستند، گرفتگی لوله ناودان پشت بام است. نشانه های زیادی وجود دارد که با بررسی آن ها می توانید مطمئن شوید که لوله پشت بام شما دچار گرفتگی شده است. به عنوان مثال اگر در زمان بارش باران اطراف ناودان آب جمع شده باشد و یا آب از لبه های ناودان سرازیر شود، ممکن است چنین مشکلی برای شما به وجود آمده باشد. که بهتر است در اولین فرصت مسئله را بررسی کنید.

در بعضی موارد نیز آب هیچ گونه جریانی ندارد. در سایر مواقع نیز در صورتی که در زمان خارج شدن آب ها، ابتدا آب جمع شود و سپس آرام آرام از ناودان خارج شود، گرفتگی لوله ناودان پشت بام گریبانگیر شما شده است. دقت داشته باشید که مشاهده هرگونه نم و رطوبت در اطراف دیوار های ناودان نشان دهنده گرفتگی این لوله می باشد و باید در اسرع وقت برای برطرف کردن این مشکل اقدام کنید.

بخوانید: لایروبی چاه

دلایل گرفتگی لوله ناودان پشت بام

گرفتگی این لوله مهم دلایل مختلفی دارد که می تواند در زمان های گوناگون شما را با این مسئله درگیر سازد. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است پس از گذشت بازه زمانی مشخصی ناودان باران را به دقت تمیز کنید. تا زباله های اضافی آن خارج شود. زیرا یکی از مهم ترین دلایل گرفتگی لوله پشت بام، مسدود شدن این لوله توسط گِل، برگ درختان، شن و ماسه، مصالح ساختمانی، اشیا مختلف و … است. به همین دلیل بررسی لوله در زمان های متفاوت می تواند روش مناسبی برای جلوگیری از وقوع این حادثه باشد.

همچنین دقت داشته باشید که در بعضی موارد اشکال در سیستم لوله کشی نیز دلیل مهمی برای این مسئله است و ممکن است گرفتگی لوله را برای شما ایجاد کند.

قسمت های مختلف لوله در گرفتگی

بخش های مختلفی از لوله می تواند دچار گرفتگی شود و بهتر است برای برطرف کردن این مسئله از افراد متخصص کمک بگیرید. یکی از مهم ترین قسمت ها، زانویی لوله است. که عموما دچار گرفتگی می شود و ممکن است شاخ و برگ درختان و اشیا اضافی دیگر در این قسمت گیر کرده باشند. همچنین قسمت های پایینی لوله نیز ممکن است به مرور زمان دچار گرفتگی شوند.

گرفتگی لوله ناودان پشت بام

جمع بندی

بر اساس آنچه گفته شد، گرفتگی لوله ناودان پشت بام یکی از اتفاقات رایج است. که بهتر است برای جلوگیری از آن اقدامات مفیدی را انجام دهید. این مجموعه با ارائه اطلاعات و خدمات لازم در زمینه لوله بازکنی، به شما کمک زیادی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button