معرفی انواع تجهیزات لوله بازکنی

معرفی انواع تجهیزات لوله بازکنی

در این مطلب ما به معرفی انواع تجهیزات لوله بازکنی می پردازیم. همانطور که می دانید شرکت های فعال در زمینه لوله بازکنی، از روش های مختلفی برای باز کردن لوله های گرفته شده استفاده می کنند. تا بتوانند با صرف زمان کم و هر چه سریع تر گرفتگی لوله ها را بر طرف سازند. به همین علت آن ها ناگزیرند تا از ابزار های گوناگونی برای رفع این مشکل استفاده کنند.

در زمان های پیش از این باز کردن لوله های گرفته شده از فعالیت های سختی بود. که زمان زیادی می طلبید و در نهایت باز شدن لوله ها نتیجه مطلوبی برای ارائه نداشت. اما امروزه با کمک گرفتن از این تجهیزات مناسب و کاربردی بر طرف سازی گرفتگی لوله ها با کیفیت فوق العاده زیادی انجام می شود. اگر قصد دارید درباره انواع تجهیزات لوله باز کنی اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید.

روش های مختلف برای باز کردن گرفتگی لوله ها

به طور کلی انواع مختلفی برای گرفتگی لوله ها وجود دارد که برای بر طرف سازی هر نوع از آن ها می توان از روش ها و تجهیزات مختلفی استفاده کرد. در اصل می توان گفت که گرفتگی لوله ها یکی از مهم ترین اتفاقاتی است که به مرور زمان برای سازه های قدیمی تر رخ می دهد. باید برای جلوگیری از آسیب ها و مشکلات بیشتر از گسترش آن ها جلوگیری کنید.

دقت داشته باشید که گرفتگی انواع مختلفی لوله ها، به دلایل متفاوتی رخ می دهد و به همین علت از روش های گوناگونی برای بر طرف کردن این مشکل استفاده می شود. به عنوان مثال این نوع گرفتگی ها می تواند در اثر چربی، مو، مصالح ساختمانی اضافی، اشیا خارجی و … اتفاق بیفتد و بر طرف کردن هر یک از انواع این مشکلات روش ها و ابزار های خاصی دارد.

معرفی انواع تجهیزات لوله بازکنی

 

همچنین بخوانید: چاه بازکنی

 

انواع تجهیزات لوله باز کنی

به طور کلی انواع مختلفی از تجهیزات لوله باز کنی وجود دارد که هر یک از آن ها در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار ها به طور کلی به دو دسته ابزار های دستی و برقی تقسیم بندی می شوند که برای ارائه اطلاعات بیشتر، درباره آن ها صحبت خواهیم کرد:

  • تلمبه چاه باز کن

یکی از مهم ترین وسایلی که در شرایط مختلف برای باز کردن چاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، تلمبه چاه باز کن است. این وسیله ابزاری بسیار ساده و کاربردی محسوب می شود که در اکثر اوقات در صورت بروز گرفتگی های محدود نیز بکار می رود. این نوع تلمبه ها از یک دسته و یک پیستون تشکیل می شوند و می توان با قرار دادن این ابزار بر روی لوله و فشار دادن آن، بخش زیادی از گرفتگی موجود را به سادگی برطرف کرد.

  • فنر دستی لوله باز کن

یکی دیگر از ابزار های دستی فوق العاده کاربردی به جهت بر طرف کردن گرفتگی های مختلف، فنر دستی لوله باز کن است. این وسیله برای بر طرف کردن گرفتگی های موجود در لوله بکار می رود و باید یک قسمت از سر آن را وارد لوله کرد تا پس از چرخیدن در فضای داخلی لوله، گرفتگی های آن بر طرف شود. این ابزار کاربرد گسترده ای در رفع مشکلات این چنینی دارد و بهتر است به کاربری آن توجه داشته باشید.

  • دریل لوله باز کن

یکی از ابزار های کاربردی در حیطه بر طرف سازی گرفتگی ها که جز لوازم برقی لوله باز کنی دسته بندی می شود، دریل لوله باز کن است. این دستگاه در اصل نوعی دریل می باشد که از یک گیربکس و یک فنر برخوردار است و به وسیله این دو جز کاربردی بسیاری از گرفتگی ها به سادگی برطرف می شود. برای استفاده از این وسیله باید دقت داشته باشید که در ابتدا باید سر فنر را وارد لوله کنید تا پس از روشن کردن دریل با چرخیدن این فنر در فضای داخلی لوله، گرفتگی های موجود برطرف شود. این وسیله یکی از حرفه ای ترین و موثر ترین ابزار های برقی لوله باز کنی به شمار می رود.

 

معرفی انواع تجهیزات لوله بازکنی

 

بخوانید: لایروبی چاه

 

جمع بندی

در این مطلب ما به معرفی انواع تجهیزات لوله بازکنی پرداختیم. براساس آنچه گفته شد تجهیزات و ابزار های مختلفی برای  لوله باز کنی وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند به بر طرف کردن انواع خاصی از گرفتگی ها بپردازد. این مجموعه به شما کمک می کند تا با کسب اطلاعات در این زمینه، بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button